Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2011 22:06 - katharsis
Автор: maleni Категория: Изкуство   
Прочетен: 889 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 27.08.2011 20:40


Няма случайни неща. Намирам се в особено емоционално състояние, а дъщеря ми неистово ме дърпа към цирковата арена, построена за няколко дни близо до  дома ни.  От дете обожавам цирка. Татко ме водеше на всеки нов спектакъл. Вземаше билети за ложа точно до манежа. Сърцето ми примираше от наслада и за 2 часа аз бях най-удивено-щастливия човек в нашата галактика...
И така - по традиция сме в ложата до манежа и сърцето ми пак тръпне в очакване. Прилив на ендорфини в тялото ми - ммммм якоооо.Велико представление.      Особено споделената по-долу част от него - с нея и аз преживях израстване. 

Катарзисът /справка - Уикипедия/ е рязък емоционален преход, представляващ завладяващо чувство на състрадание, мъка, смях или друга крайна промяна в настроението, която довежда до обновление и възстановяване на желанието за живот. В древногръцкия katharsis най-често е означавало "очистване", особено от тежка мъка. Катарзисът е важен елемент в естетиката на Аристотел. Катарзисът се използва в психологията на изкуството по отношение на реакцията на зрителя, а в психотерапията - на освобождаването на потискан афект или психична енергия. Най-забележителната му употреба обаче в древни времена е в определението на Аристотел на трагедията като драма, която "постига чрез съжаление и страх катарзиса на такива чувства".





Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: maleni
Категория: Изкуство
Прочетен: 46849
Постинги: 21
Коментари: 8
Гласове: 62
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031